Nordijska hoja

Hiter življenjski slog nam narekuje, da moramo več narediti za svoje telo. Telovadba, aerobika, plavanje, ples in hoja. Danes in tukaj -  NORDIJSKA HOJA! Nordijska hoja je prav gotovo idealna oblika vzdržljivostne vadbe Je ena najbolj unčikovitih, enostavnih, celovitih, varnih in dostopnih telesnih aktivnosti. Pomembno je da je enostavna, lahkotna in predcsem za njo ne potrebujemo drage opreme. Zametki nordijske hoje segajo v zgodovino Finske, domovine smučarskega teka. V 90-ih letih 20. stoletja so Finci sprejeli nordijsko hojo za nacionalni šport, saj so strokovnjaki kar kmalu ugotovili zdravilno moč celostne vadbe. Z veliko hitrostjo se je razširila po vseh skandinavskih deželah, tudi pri naših sosedih v Avstriji, Nemčiji in Italiji in. Zato ni nič čudnega, da je pred leti ta trend zajel tudi Slovenijo. Hoja je tradicionalna telesna aktivnost, ki jo izvaja veliko Slovencev, vse več pa je tudi takih, ki se ukvarjajo z nordijsko hojo. Ljudi ki se ukvarjajo z nordijsko hojo srečaš v mestih in na vasi. Pomembno je dejstvo, da to ni oblika gibanja za občasno izvedbo, ampak je to oblika, ki je primerna za vsak dan in za njo velja, da je primerna tako za mlade kot starejše, primerna za vse letne čase in, kar je najpomembnejše, izvedljiva kar izpred svojega doma. Čeprav raste zavest in želja po gibanju, se včasih kljub dobri volji težko pripravimo, da bi začeli. Morda bo nordijska hoja ena izmed številnih gibalnih aktivnosti, ki bo zaradi svoje lahkote navdušila predvsem vas. Vendar pazite - po izkušnjah sodeč lahko povem, da tisti , ki enkrat prime v roke palice za nordijsko hoje, ne odneha nikoli več.

 

Zakaj NORDIJSKA HOJA tako privlači ljudi?

Zato, ker je zelo učinkovita, poceni in ima velik sociološki učinek medsebojnega povezovanja ljudi. Primerna je kot dopolnilna vadba za kondicijske priprave vseh športnih zvrsti, tako za občasne rekreativce kot tudi za športnike ter pripomore k  izboljšanju zdravja in življenjskega sloga.
Čeprav se nam zdi nordijska hoja enostavna oblika vadbe, strokovnjaki opozarjajo, naj se posamezniki ne spuščajo v vadbo kot samouki, ampak naj poiščejo strokovnjaka - vodnika, da jih bo naučil tehnike nordijske hoje. V ta namen imamo pri nas izšolane vodnike za nordijsko hojo, ki so povezani znotraj Združenja za Nordijsko hojo Slovenije.  

Nordijska hoja je primerna za vse, ki:

1.       bi radi več gibanja in živeli aktivnejše,

2.       bi radi razgradili stres vsakdana in mu v naravi ubežali,

3.       bi radi polepšali svojo postavo in izgubili kakšen kilogram,

4.       še niso našli primerne oblike gibanja zase, ker so bili poškodovani ali se spopadajo z osteoporozo

5.       so športniki in potrebujejo dodaten kondicijski trening,

6.       imajo radi gibanje v družbi ali pa se odločijo raje sami zapodijo za svojimi mislimi,

7.       uživajo v naravi in lepoti gibanja.

Pri nordijski hoji je najpomembnejši ritem gibanja rok in nog ter zasuk hrbtenice v osi. Koordinacija gibov mora biti usklajena. Pomemben je odriv od palice in hitrost hoje, ki jo moramo prilagoditi svojim sposobnostim. S hitrejšo in aktivnejšo hojo bo obremenitev srčno-žilnega sistema večja (pospešen srčni utrip, višji krvni tlak), večja bo obremenitev mišice nog in rok kot pri običajni hoji. Športnikom je zanimiva vadba po razgibanem terenu, s hojo navkreber in navzdol, s palicami lahko tudi tečemo po različnih terenih, vendar je tek s palicami izredno naporen ter ga priporočamo le treniranim športnikom.

Nekaj strokovno utemeljenih trditev učinka vadbe nordijske hoje:


Pri nordijski hoji je vključeno celo telo. Aktiviramo kar 90% vseh mišic.

Nordijska hoja nam krepi srčno-žilni sistem.

Srčna frekvenca se dvigne za 5-17 udarcev - pri enakomerni hoji je srčna frekvenca približno 130/min, medtem ko je pri nordijski hoji že 147/min, torej se zviša za 13 %.

·                                 Poraba kalorij z uporabo palic se v primerjavi s klasično hojo poveča za 20 %- 40%.

·                                 Sprošča mišice vratu in ramenskega obroča in odpravlja bolečine v vratu ramenih in križu.

·                                 Poveča gibljivost hrbtenice in zgornjega dela trupa.

·                                 Krepi mišice podlahtnice, prsne in hrbtne mišice, izboljša vzdržljivostno moč rok in ramenskega obroča. 

·                                 Varuje skočne,kolenske sklepe, kolke in hrbtenico

·                                 Z uporabo palic povečamo varnost na drsečem in nevarnem terenu.

·                                 Zmanjšuje utrujenost, stres, izboljšuje splošno počutje. 


Vse te strokovne trditve lahko preverite tudi pri sebi, če se odločite za to obliko telesne aktivnosti.

Če svojih mišic ne uporabljamo redno, postanejo ohlapne in okorne. Nabirati se nam začnejo kilogrami in utrujenost je naš zvesti spremljevalec. Težko je začeti, ko enkrat že za dlje časa prenehamo z gibanjem. Preizkusite nordijsko hojo in ugotovili boste, da ni potrebno veliko, da naredimo nekaj za svoje telo.

Test hitre hoje je enostaven, natančen, ponovljiv test fizične sposobnosti posameznika. Primeren je za odrasle med

20 in 65 letom starosti. Ni primeren za trenirane športnike. Omogoča določitev telesne zmogljivosti posameznika na

osnovi hitre hoje. Vsak udeleženec prehodi razdaljo 2 km najhitreje kot zmore. Izmerimo čas, ki ga je potreboval za

to razdaljo ter srčni utrip ob koncu testa. Na osnovi teh parametrov, ob upoštevanju starosti, spola, teže in višine,

določimo za vsakega posameznika fitnes indeks. Fitnes indeks nam pove dejansko kakšna je naša telesna

sposobnost v primerjavi s povprečjem velikega števila ljudi enake starosti, spola, višine in teže. To ni tekmovanje,

ampak je preverjanje lastnih sposobnosti. Ni pomembno kako hitro je prehodil razdaljo drug udeleženec testa,

ampak kako smo jo prehodili mi sami. Najbolje je, če opravimo test 2x letno in tako s primerjavo rezultatov lahko

ugotovimo kako smo bili uspešni s telesno vadbo. 


Skočite čez svojo senco in se nam pridružite!

  vir:  http://www.nordijska-hoja.si


S klikom na sliko odprete predstavitveno datoteko.